تازه‌های ورزشی استان قم؛

سومین برد پیاپی رعدی ها / حمایت مالی از فرنگی کاران قم / دو کبدی کار قم در ترکیب تیم ملی 

تازه‌ترین اخبار ورزشی استان قم را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  تازه ترین خبر‌های ورزشی استان قم به ورزش های کشتی فرنگی ،کبدی،بسکتبال با ویلچر  و بدمینتون اختصاص دارد.

 دو کبدی کار قم در ترکیب تیم ملی

علی اصغر وفایی و مهرشاد چاقری از جوانان مستعد قمی به اولین اردوی تیم ملی کبدی بزرگسالان کشور جهت آماده سازی المپیک آسیایی که از  به میزبانی استان قزوین برگزار می‌گردد دعوت شدند.

همچنین حمید میرزایی نادر دیگر کبدی کار با استعداد قمی نیز برای اولین بار به لیگ ستارگان جهان (پروکبدی) که در کشور هندوستان برگزار می شود راه یافته است  و با قرارداد قابل توجهی برای یک فصل در این کشور بازی خواهد کرد.

 این بازیکن مطرح  نیز پس از اتمام لیگ ستارگان جهان برای حضور در اردوی تیم ملی کبدی کشور به جمع ملی پوشان خواهد پیوست.

نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲  به میزبانی چین در ۴۰ رشته ورزشی شامل ۶۱ نوع ورزش و ۴۸۲ ماده در سال ۱۴۰۱ خورشیدی برگزار می‌شود.

حضور ۴ فرنگی‌کار از قم در رقابت‌های جهانی صربستان

سه ورزشکار و یک مربی از استان قم در قالب تیم ملی کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال ۸ آبان ماه راهی بلگراد می‌شوند.

علیرضا نجاتی در وزن ۶۳ کیلوگرم، محمدجواد رضایی در وزن ۶۷ کیلوگرم و امیر عبدی در وزن ۷۲ کیلوگرم فرنگی کاران قم به مربیگری مهدی علیزاده پورنیا راهی این رقابت ها می شوند.

تیم ملی کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال برای حضور در رقابت‌های جهانی صربستان روز ۸ آبان ماه در حالی که چهار نماینده از استان قم را در ترکیب خود دارد، راهی شهر بلگراد محل برگزاری این مسابقات می‌شود.

فرنگی کاران قم پیش از اعزام به صربستان

حمایت مالی از فرنگی کاران قم 


در مراسمی با حضور  امیر آبادی،نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در محل اردوی تیم های ملی کشتی کشور، دوبنده پوشان و مربی قمی تیم ملی کشتی فرنگی کشور اعزامی به مسابقات جهانی صربستان حمایت مالی شدند.


علیرضا نجاتی، محمد جواد رضایی و امیر عبدی ۳ فرنگی کار قمی هستند که در اوزان ۶۳، ۶۷ و ۷۲ کیلوگرم در ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی امید کشور در مسابقات جهانی حضور دارند و مهدی علیزاده پورنیا به عنوان مربی کار هدایت این تیم را بر عهده دارد.

فرنگی کاران قم پیش از اعزام به صربستان

سومین پیروزی رعد قم در لیگ برتر بدمینتون کشور

تیم بدمینتون رعد پدافند هوایی قم در پنجمین هفته رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور برابر دانشگاه یزد به برتری رسید تا سومین پیروزی این فصل را کسب کند.

در این مسابقه و در انفرادی اول مهران شهبازی از رعد قم ۲ بر یک از سد امیرحسین حسنی از دانشگاه یزد گذشت و در انفرادی دوم نیز محمد پایروند بازیکن نماینده قم ۲ بر صفر سجاد ترابی از تیم میزبان را زمین گیر کرد.

 در بازی دو نفره اول مجتبی کاظم زاده و محمدعلی فقیه خراسانی از دانشگاه یزد، مهران شهبازی و صدرا صادقی از رعد قم را شکست دادند، اما در دو نفره دوم محمدپایروند و امیرقاسمی از تیم قم با شکست ۲ بر صفر سجاد ترابی و محمدرضا حیدری از دانشگاه یزد، امید‌های تیم میزبان برای غلبه بر رعدی‌ها در یک بازی خانگی را نقش بر آب کردند.

رعد قم 

 در انفرادی سوم نیز با وجود شکست دو بر صفر محمد معین خاکی از رعد در برابر محمد علی فقیه خراسانی از دانشگاه یزد نتیجه نهایی این رقابت حساس ۳ بر ۲ به سود تیم قم رقم خورد.

تیم رعدپدافند هوایی قم از ۵ مسابقه اول خود در لیگ برتر بدمینتون کشور ۳ برد و ۲ باخت بدست آورده است. 

پایان دور رفت لیگ ملی بسکتبال با ویلچر در قم

 
دور رفت مرحله مقدماتی لیگ ملی بسکتبال با ویلچر با صدرنشینی تیم لرستان درقم به پایان رسید.

 لیگ ملی بسکتبال با ویلچر کشور به میزانی این تیم طی روز‌های ۶ و ۷ آبانماه جاری در سالن شهید رضائیان قم برگزار شد.

تیم هیئت تهران از حضور در این رقابت‌ها انصراف داد.

در این رقابت‌ها تیم هیئت بوکان در نخستین دیدار با نتیجه ۵۰ بر ۳۹ از سد هیئت لرستان گذشت و رقابت حساس دیگر تیم ایثار قم با نتیجه نزدیک ۵۴ بر ۵۶ مغلوب هیئت لرستان شد.

نماینده قم بازی دوم خود را نیز در این رقابت‌ها به هیئت بوکان باخت و تیم بسکتبال با ویلچر هیئت لرستان نیز در بازی دوم خود از سد تیم بوکان گذاشت تا با ۲ برد صدرنشین دور رفت این رقابت‌ها شود.

 نماینده قم با ۲ باخت در رده سوم این رقابت‌ها قرار گرفت و باید برای صعود به مرحله نهایی چشم به مسابقات دوره برگشت که حدود یک ماه دیگر در لرستان برگزار می‌شود، بدوزد.

 تیم بسکتبال با ویلچر ایثار قم به مربیگری جواد شهره غلامی در رقابت‌ها حضور دارد. در این مرحله از مسابقات تیم‌ها به شکل دوره‌ای و رفت و برگشت رقابت کرده و ۲ تیم برتر راهی مرحله نهایی می‌شوند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار